Δευτέρα 30 Μαΐου 2011

Σχόλιο στο άρθρο του Σ. Καλαμίτσι " Η ιδεολογία των αγανακτισμένων" (Taxalia 30 Μαίου 2011)

...Είναι ο κόσμος που επέλεξε να δημιουργήσει, να προσφέρει στην κοινωνία μοχθώντας δεκαετίες ολόκληρες στη σκληρή κι ανταγωνιστική αγορά εργασίας, καταθέτοντας ατελείωτες ώρες δουλειάς, για να ζήσει καλύτερα, για να προσφέρει στα παιδιά του τη δυνατότητα ουσιαστικής παιδείας. Είναι ο κόσμος που δεν είχε και, κυρίως, δεν δέχθηκε να έχει, το "πλεονέκτημα" της πρόσληψης στο δημόσιο χωρίς προσόντα ή μάλλον με κύριο προσόν την κομματική ταυτότητα. Είναι όλοι αυτοί που στερήθηκαν ώρες από τον ελεύθερο χρόνο τους, για να στεριώσουν μια μικρή επιχείρηση, να τη δουν να προοδεύει, να εξελίσσεται και ένιωσαν περήφανοι που με τον προσωπικό τους αγώνα, με ατομικές και μόνο προσπάθειες, με τις αξίες και τις αρχές τους πρόκοψαν και προχώρησαν. 'Ολοι αυτοί έχουν δικαίωμα να αντιδρούν, να διαμαρτύρονται, να αρνούνται το λαΙκισμό, την προπαγάνδα, τις μεσσιανικές αντιλήψεις για την αντιμετώπιση των προβλημάτων της χώρας. Ολοι αυτοί έχουν χάσει κάθε δικαίωμα σ' ένα καλύτερο μέλλον. Και το χειρότερο, ενώ ήταν πρότυπο για τα παιδιά τους - το δίδαγμα ήταν η υπεύθυνη και συνεπής εργασία είναι το μυστικό της προόδου- τώρα απαξιώνονται, γιατί απαξιώθηκε η προσπάθεια, ο μόχθος, ο αγώνας και οι οικογένειες ζουν κάτω από την πίεση της επερχόμενης φτώχειας που σκιάζει κάθε ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο....
Αυτός ο υπέροχος κόσμος δεν έχει ιδεολογία;

Μegeraclub.blogspot.com
Θεσσαλονίκη

2 σχόλια:

  1. Η αλήθεια είναι πως πολλοί από αυτούς τους αγανακτισμένους πολίτες κέρδισαν μια θέση ή, ακόμη, απολάμβαναν τις χαρές ενός υψηλόμισθου, χωρίς να καταβάλλουν καμία απολύτως προσπάθεια, βοηθούμενοι από την κομματική τους ταυτότητα. Και τώρα, τους βλέπουμε να βγαίνουν στους δρόμους και να διαμαρτύρονται γιατί, απλά, έχασαν την κομματική εύνοια! Χαρακτηριστικό παράδειγμα, άλλωστε, αποτελούν οι υπάλληλοι του ΟΣΕ, οι οποίοι είχαν εισόδημα διπλάσιο και τριπλάσιο από έναν καθηγητή και δεν εργάστηκαν ποτέ!! Σήμερα, πολλοί από αυτούς έχουν χάσει τη δουλειά τους και είναι άνεργοι! Βέβαια, δεν πιστεύω πως η λύση ήταν η απόλυση τόσων εργαζομένων!! Εξάλλου, σε τι ευθύνονται αυτοί; Ποιος δε θα δεχόταν να πληρώνεται ενώ κάθεται;

    Ωστόσο, δεν μπορούμε να θεωρήσουμε ότι όλοι αυτοί οι ξεσηκωμένοι πολίτες ήταν ''βολεμένοι΄΄. Γιατί υπήρχαν, όντως, άνθρωποι, που τόσα χρόνια πάσχιζαν για την οικονομική τους ανεξαρτησία και για την εξασφάλιση αξιοπρεπών όρων διαβίωσης. Κόσμος που προσπάθησε να δημιουργήσει μια καλύτερη κοινωνία, στην οποία αργότερα θα εντάσσονταν ομαλά τα παιδιά τους. Αυτός ο κόσμος, όμως, βλέπει τις προσπάθειές του να αποτυγχάνουν και, όπως εύστοχα αναφέρεις, να απαξιώνονται. Όλα, όσα με τόσο κόπο και πείσμα έχτισε, τα βλέπει να γκρεμίζονται μέσα σε μία μέρα, γιατί κάποιοι φιλόδοξοι και άπληστοι πολιτικοί θέλησαν να εξυπηρετήσουν τα προσωπικά τους συμφέροντα και μόνον αυτά! Οι άνθρωποι αυτοί, λοιπόν, είχαν ιδεολογία και πάντα θα έχουν. Αφού, αυτοί βγαίνουν στους δρόμους μόνοι τους, χωρίς να ακολουθούν κάποια πολιτική παράταξη. Βγαίνουν για να διεκδικήσουν τα ιδανικά μιας κοινωνίας δικαίου, μιας κοινωνίας πολύ διαφορετικής από τη σημερινή. Μιας κοινωνίας που προάγει το ''εμείς'' και όχι το ''εγώ'', επιζητά το συλλογικό συμφέρον και όχι τον πλουτισμό μιας μειοψηφίας, μαθαίνει στους πολίτες να σέβονται, να διεκδικούν και να αναλαμβάνουν τις ευθύνες τους. Και το μεγαλύτερο πρόβλημα, αγαπητή megera, ξέρεις ποιο είναι; Είναι το ότι οι πολιτικοί-όχι μόνο της χώρας μας- δεν έμαθαν ποτέ ότι υπάρχει μια τέτοια κοινωνία. Και αν έμαθαν, δε μας επέτρεψαν ποτέ να τη βιώσουμε. Γιατί αυτοί φοβούνται μια τέτοια κοινωνία, όπου οι άνθρωποι θα είναι ικανοί να ανοίξουν τα φτερά τους και να πραγματοποιήσουν τα όνειρα και τις επιθυμίες τους, χωρίς φόβο και χωρίς να βλάπτουν τους άλλους! Γιατί αυτοί δεν έχουν ΚΑΝΕΝΑ ιδεολογικό υπόβαθρο.

    Φιλιά, Όλγα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτή η έλλειψή τους ή μάλλον αυτές οι ελλείψεις τους οδηγούν τους πολίτες σε ακρότητες(βλ. πετροβόλημα).Η στάση είναι ακραία, δεν δικαιολογείται,αλλά ερμηνεύεται...
    megera

    ΑπάντησηΔιαγραφή